Klachtenprocedure
Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen.
Onze klachtenservice is beschikbaar voor iedere speler bij elk casino, maar onze stortingsgarantie geldt alleen voor spelers die via casinotoezicht.nl hebben geregistreerd bij een casino dat op deze site gelist staat en onze verzekering heeft. Dit betekent dus dat wij bij een gegronde klacht altijd zullen proberen om de klacht op te lossen, maar het dus niet automatisch betekent dat onze verzekering van toepassing is. De casino’s waar onze verzekering voor geldt, hebben wij afspraken mee en de garantie dat zij alles in het werk stellen om mee te werken met CasinoToezicht.
Wat is een alternatieve bemiddelingsservice?
Wanneer je een klacht hebt over een casino en je vindt dat het casino deze klacht niet goed afhandelt, kun je via een alternatieve bemiddelingsservice proberen om alsnog je klacht bespreekbaar te maken en wellicht op te lossen. Een alternatieve bemiddelingsservice heeft vaak goede contacten met online casino’s en weet de juiste mensen te bereiken. Bovendien is een klachtenservice zoals die van CasinoToezicht gratis voor alle spelers.
Wat moet ik doen als het casino waar ik een klacht over heb, niet in jullie lijst voorkomt?
In de lijst vind je de casino’s die op de site casinotoezicht.nl staan, deze hebben allemaal een vergunning voor de Nederlandse markt. Daarnaast heb je de mogelijkheid om onder deze lijst een casinonaam in te vullen. Wij adviseren je altijd om te spelen bij een casino met een vergunning voor de Nederlandse markt. Bij andere casino’s kunnen wij niet garanderen dat we in contact kunnen komen en jouw klacht kunnen afhandelen.
Hoe dien ik een klacht in?
Belangrijkste voorwaarden om een klacht in te dienen die we in behandeling kunnen nemen zijn:
- Volledig en correct invullen van het klachtenformulier
- Een begrijpelijke beschrijving van je klacht.
Belangrijkste voorwaarden om aanspraak te maken op onze stortingsgarantie als je in het gelijk wordt gesteld zijn:
- Je hebt geregistreerd bij het online casino via een link op Casinotoezicht.nl.
- Het casino in kwestie de stortingsgarantie van Casinotoezicht.nl heeft als er in jouw voordeel wordt beslist.
- In het geval van een dispuut je bereid bent je te registreren op Casinotoezicht.nl en je klacht in te dienen via ons klachtenformulier.
- Bereidheid om extra informatie te verschaffen aan ons team als hierom gevraagd wordt.
Voor welke operators kan Casinotoezicht.nl optreden als bemiddelaar?
Casinotoezicht.nl kan voor elke speler en elke operator als bemiddelaar optreden. Er zijn echter heel veel online casino’s en niet alle casino’s besteden even veel aandacht aan het welzijn van hun spelers en staan open voor alternatieve bemiddelingsservices zoals die van Casinotoezicht.nl. Dit is ook de reden waarom de casino’s die op Casinotoezicht worden gepromoot uitgebreid zijn doorgelicht door ons en wij hier vaak goede contacten hebben. Dit geldt in het bijzonder voor de casino’s die onze stortingsgarantie hebben. Dit is dus ook een van de belangrijke redenen waarom wij de online casino’s promoten die op onze site staan. Hier ben je als speler goed beschermd en kun je in het geval van een probleem erop rekenen dat het team van casinotoezicht.nl met het betreffende casino in gesprek kan gaan om je klacht bespreekbaar te maken.
Waar vind ik de regels van de klachtenservice?
Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen. De uitgebreide regels van onze klachtenservice vind je hier.
Ik heb extra documenten die bij mijn klacht horen, moet ik die ook opsturen?
Als je informatie hebt die alleen via e-mail kan worden verstrekt en waarvan je denkt dat deze een verschil kan maken voor de uitkomst van je klacht, laat het ons dan weten bij je klacht zodra deze online staat. Als we het erover eens zijn dat het relevant kan zijn, zullen we je vragen om het naar ons te e-mailen.
Kan ik jullie mailen over mijn klacht?
Jullie hebben mijn klacht meteen afgewezen, waarom?
Het is meer dan een week geleden en ik heb nog altijd geen antwoord van jullie?
Bij het voorbereiden van een klacht voor publicatie – nadat de klacht is beoordeeld – kijken we altijd naar de afzender en informatie van de klacht. Dit betekent dat alle informatie die kan worden gebruikt om je persoonlijk te identificeren, wordt verwijderd (Opmerking: je kunt zien waar we dit hebben gedaan door te zoeken naar ‘[EDIT]’). We kunnen je gebruikersnaam echter niet bewerken. Als je gebruikersnaam bestaat uit informatie die mogelijk kan worden gebruikt om je te identificeren, kan dit in strijd zijn met de privacywetgeving als wij deze informatie publiceren. Als zodanig kunnen we geen klachten accepteren van gebruikers die persoonlijke informatie in hun gebruikersnaam bevatten. We e-mailen je wel wanneer dit gebeurt, maar je hebt onze e-mail misschien gemist. Sorry. Probeer je opnieuw aan te melden met een andere gebruikersnaam en dien je klacht opnieuw in.
Waarom is mijn klacht niet (meer) zichtbaar voor anderen?
We begrijpen dat je wellicht bekend bent met andere klachtendiensten waarmee je klacht onmiddellijk in het openbaar kunt plaatsen, maar we zijn ervan overtuigd dat ons systeem meer succes oplevert bij het terugkrijgen van geld waar het verschuldigd is.
Wat kost jullie bemiddelingsservice?
Ik heb geen klacht over geld, kan ik toch een klacht indienen bij jullie?
Sommige klachten worden afgesloten zonder dat jullie uitleggen waarom jullie de kant van het casino kiezen. Waarom is dat ?
CasinoToezicht heeft me echt geholpen. Ik wil graag een deel van het geld dat jullie voor mij terugkrijgt doneren. Waar doe ik dat?
Daarnaast willen we dat operators ons als onpartijdig beschouwen als we van hen mogen verwachten dat ze met ons samenwerken. Als ze zien dat we een deel van het geld accepteren, krijgen we dat terug, sommigen van hen zullen dit zien als een indicatie van mogelijke vooringenomenheid jegens de speler en het gebruiken als een argument om niet met ons samen te werken om klachten op te lossen. Dat excuus willen we ze niet geven, dus we nemen geen donaties aan.
Ik heb me geregistreerd vanuit een land dat het casino niet mag accepteren, heb geld verloren en wil het terug. Willen jullie me helpen?
Iemand anders heeft mijn betaalmethode of operatoraccount gebruikt zonder mijn toestemming. Kunnen jullie helpen?
Toelichting op de klachtenprocedure
Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen.
Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen. Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen.
Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen. Wanneer je vindt dat een casino je onjuist heeft behandeld en je hierdoor (mogelijk) financieel bent benadeeld, dan kun je met onderstaand formulier je klacht aan ons kenbaar maken. Wij zullen je klacht beoordelen en als we deze terecht achten, zullen we contact opnemen met het betreffende casino om hun kant van de zaak te horen.